Linképítési stratégiák kezdőknek
A linképítés fontos marketingstratégiai szempontból, mert a honlapok forgalmára hatással van. Akármilyen jó egy oldal minősége, nem lesz látogatott, ha senki sem tud a honlap létezéséről.
Az olyan keresők, mint a Google vagy a Yahoo rangsorolják a weblapokat és az emberek általában az első pár találatra kattintanak. Csakúgy, mint a reklámok esetében, az számít, hogy mennyire van szem előtt a felület, mert annál többen látják és osztják meg.
A keresési sorrend elején lévők nemcsak a legelérhetőbb oldalak. Az emberek automatikusan ezeket a forrásokat tartják a legjobb minőségűnek a rangsor miatt.
Mi alapján jön létre a rangsor és hogyan lehet befolyásolni?
A Google nem teszi közzé, hogy pontosan milyen tényezők és milyen mértékben számítanak, de biztosra vehetjük, hogy a következő szempontok befolyásolják a keresőmotorokban a sorrendet:
A linkeknek fontos szerepe van, de nem minden link egyenértékű: A linkeknek átvezető és egyben összekötő funkciójuk van, mert egyik oldalról a másikra így jutnak át a felhasználók.
Vannak már elismert és közismert oldalak, amelyeknek látogatottsága magas. Ezek jóval nagyobb linkerővel rendelkeznek, mikor a mi oldalunkra hivatkoznak egy hivatkozással.
A linképítés során pont ilyen hivatkozások megszerzését tűzzük ki célul magunknak. Ilyenkor törekedni kell arra, hogy jó minőségű oldalról, és releváns környezetből érkezzenek az épített linkek.
A felhasználói élményre kerül a hangsúly: Számít, hogy az oldal tartalma minőségi és érdekes legyen. Érdemes az olvasók szemszögéből gondolkodni. Mire kíváncsiak? Mi az, amire rákeresnek?
A címben legyenek kulcsszavak: A kulcsszavak meghatározása lényeges. Ez minden oldalnál teljesen egyéni tényezőkön múlik. Ezért szokták a nagy presztízzsel bíró oldalak úgynevezett keresőoptimalizációval foglalkozó szakemberek segítségét igénybe venni ezeknek a pontos meghatározásához.
Tegyük az oldalunkat felhasználóbaráttá: Az oldal sebessége és a praktikus navigáció közrejátszanak abban, hogy hányan fognak hivatkozni az oldalunkra.
Linkeljük mások minőségi tartalmát: Ha forgalmat generálunk hasonló témákban íróknak, cserében ők is megtehetik ezt a mi tartalmaink megosztásával. Ha egymás oldalára vezetnek kölcsönös linkek, segíthetnek jobb helyezést elérni a keresőkben, de ehhez fontos, hogy hasznos tartalom legyen a linkek mögött.