Kiemelt hangsúlyt kapott az adatkezelési szabályzat
Egy webáruház megnyitása és üzemeltetése nem éppen olyan egyszerű, mintsem azt elsőre gondolnánk. Az elmúlt években a média hangos volt a különféle visszaélési botrányoktól, ezért aztán egyre nagyobb figyelem hárult az adatkezelési szabályzat fejlesztésére, alkalmazására. 2018 május 25-én hatályba lépet az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR), hogy jóvoltából mindenki biztonságban tudja az általa kiszolgáltatott információkat. Ahhoz, hogy vásárolni lehessen egy adott oldalon először is regisztrációra van szükség. Ez általában egy űrlap kitöltésével jár együtt, amibe sok személyes adatot kell beírni, amilyen a teljes név, cím, telefonszám, e-mail elérhetőség és hasonlók.
Az adatkezelési szabályzat arról gondoskodik, hogy ezekhez utólagosan csakis olyan kezelőknek legyen hozzáférése, akikről mi is tudunk. Ha nem akarjuk, hogy céltáblái legyünk reklámoknak, körleveleknek, akkor módosíthatjuk vagy törölhetjük a beírtakat. A jogi szövegek elég „rágósak” lehetnek, ezért gyakran nem is olvassák el azokat a vevők, de ettől függetlenül muszáj elfogadni a leírtakat, ha rendelni szeretnének. Mindenki érdekeit védi az adatkezelési szabályzat. A mulasztás vagy szándékos megszegés komoly büntetéseket von maga után, ezért jobb nem kockáztatni ezt. Egy online áruház megnyitása előtt a különféle iratmintákat ne felejtsük el beszerezni és azokat elérhetővé tenni. Az adatkezelési szabályzat pontosan fogalmaz a különféle helyzetekkel kapcsolatban, amit látni is fogunk, amint megnyitjuk a leírásokat.