Divat, vagy tudatos döntés?
A címben feltett kérdésre nehéz objektív választ adni. Hiszen egy új elektromos autó vásárlása előtt nem tolnak oda a jövendőbeli tulaj orra alá egy kérdőívet, hogy ugyan árulja már el, hogy őt mi motiválta arra, hogy a régi kocsiját elektromosra cserélje? Ha létezne is ilyen kutatás, egyáltalán nem biztos, hogy az eredmények tükröznék a valóságot. Az viszont bárki számára feltűnhet, hogy egyre több az elektromos töltőállomás, ami feltételezi, hogy megnövekedett az igény az autó töltés iránt, ergo sokkal több a zöld rendszámos autó hazánkban, mint a megelőző években. Biztos, hogy néhány autó tulaja divatból választott és nem a környezetvédelem volt az első számú motivációja. Sokan az autó töltés folyamatát otthon intézik és nem, vagy csak nagyon ritkán veszik igénybe a nyilvános elektromos töltőállomás paneljeit. Tehát a divat és a tudatosság mellett elmondható, hogy sokak számára biztosan ez a kényelem, az otthoni töltés elérhetősége is közrejátszott abban, hogy végül elektromos autót vásároljanak. Hiszen azért az elég jól hangzik, hogy egy hosszú munkanap után begördülünk az otthonunk garázsába, az autót csatlakoztatjuk a töltőre és még mi alszunk, pihenünk, reggelre az akkumulátora teljesen feltölt.