10 millió alkoholista országa vagyunk?
Egy kicsit jobban beleástuk magunkat a témába, hogy még is mi igaz ebből.
2018 negyedik negyedévében az italkereső.hu oldalra látogatók egy részét vettük a cikkben alapul. A látogatók közül 1887 fő töltötte ki a kérdőívünket. A cikkünket nem kimondottak csak alkoholra hegyeztük ki, hanem általánosabban az ital témakörre fókuszáltunk. Ital alatt értjük az üdítőt, alkoholt, ásványvizet, energiaital.
Nézzük a válaszokat:
Az első kérdés így hangzott: „Mennyire fontos ital online vásárlás esetén…?” Itt fel volt sorolva 7 különböző szempont és minden szempontot 1-5 skálán lehetett értékelni. A termék árát a válaszadók több min 70% tartotta az egyik legfontosabb szempontnak. Ezután jött a termék értékelés, ami jelen esetben az alkohol, üdítő szöveges vagy paraméteres értékelését jelenti mások által. Az értékelést a válaszadók 56% tartotta fontosnak.
A szállítás költéség – nem meglepő módon – a válaszadók 65% szerint befolyásolja a termék megvétele előtt. Minél drágább a házhozszállítás annál valószínűbb, hogy nem rendelik meg az adott terméket. Nem sokkal csak 2%-al marad el a szállítás ideje, egész pontosan 63% szerint a vásárlás során befolyásolja a házhozszállítás idő. A válaszadók 71% szerint az optimális házhozszállítási idő 1-2 nap, ha ennél sokkal több a házhozszállítás ideje exponenciálisan csökken a vásárlási hajlandóság.
Következő cikkünkben arról fogunk írni, hogy ki milyen gyakran, mennyiért és hol szokott üdítőt, alkoholt vásárolni.
Addig is egy kis érdekesség a felmérésen felül:
Az italkereso.hu elárulta nekünk, hogy átlagosan 25%-os eltérés van az ital webshopok között ugyan arra az italra. Ezt ha egy 8.000 forintos alkoholra nézzük akkor 2.000 forintot spórolhatsz meg azzal, hogy szétnézel náluk. Hisz az üvegben ugyanaz van csak az ára más J